Muffinsbak


Igår blev det inte helt otippat muffinsbak för min del. Kom på en helt ny teknik där jag vispar ingridienser med el-vispen med ena handen samtidigt som jag blandar de övriga ingridienserna med andra handen. Förstår inte varför jag inte gjort det tidigare, allt gick ju mycket snabbare! Sen krånglade vår ugn så resultatet blev inte som jag hade tänkt mig då de var kladdkaksmuffins med marshmellows som var receptet för dagen.

Nu tänker  ni "visst, klaga på ugnen" men det är sanningen, vår ugn klarar inte kladdkaksmuffins. Fick även improvisera lite eftersom jag inte hade någon kakao så mörk blockchoklad och o'boy blev ersättare. Trots saknad av ingredienser och en knäpp ugn så blev det galet gott. Återkommer med receptet!

Kommentarer
Postat av: sofia

svar : självklart :) verkar ju superkul! :D jag ÄR en ny läsare :)

2009-02-26 @ 20:22:38
URL: http://atmyplace.blogg.se/
Postat av: Sofia

haha det låter ganska bra ändå det där. och jag tror inte att du kan misslyckas med ditt bakande ;)

2009-02-26 @ 21:59:25
URL: http://sulvan.blogg.se/
Postat av: M4MMA

Dom var jätte goda och snart har vi en ny ugn hoppas jag.puss

2009-02-27 @ 08:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0